PPC
Бриф: навіщо він потрібний і які питання потрібно ставити
4879
0
13/09/2021
Будь-яка робота digital-агентства з клієнтом починається з брифу. Ви вперше бачите це слово? Чи хочете зрозуміти, чим доповнити вже існуючий бриф вашої компанії? Нижче повне керівництво для всіх сфер рекламного агентства, яке складено завдяки 5-річному досвіду Dash Digital Agency.
Що таке бриф і навіщо він потрібний?
Бриф – це документ, в якому клієнт розповідає про свій продукт. Але не допускайте потоку свідомості. В іншому випадку ви отримаєте або 10 аркушів захопленого відкликання без конкретики, або пару мізерних пропозицій. Як зробити правильно і отримати класний результат? Бриф створюйте в таблиці Excel у вигляді списку запитань або в Google Формі. Завдяки брифу ви:- Маєте вичерпну інформацію про продукт та послугу в записаному вигляді, а це передбачає постійний доступ.
- Дізнайтесь всю інформацію про продукт та послугу. Деталі і здавалося б непотрібні речі, які стануть у нагоді в самий невідповідний момент.
- Зробите основу подальшого дослідження.
- Зрозумієте, у якому напрямі вам рухатись.
- робіть бриф окремо під кожного клієнта. У вас має бути “скелет”, в якому прописані основні питання: інформація про компанію, УТП, ЦА. Але давайте уявимо, що до вас зайшло два проекти – салон краси та магазин автозапчастин. Погодьтеся, ви не відправлятимете цим двом замовникам одні й ті самі брифи. Додайте нішеві запитання;
- не бійтеся уточнювати. Трапляється і таке, що клієнт заповнив бриф бідно. Причин може бути багато: у нього не вистачило часу, він міг не зрозуміти питання, чи йому складно сформулювати думку в текст чи йому ліньки. У будь-якому випадку добре заповнений бриф – це більша частина успіху. Тому ставте уточнюючі питання, а ще краще – виведіть клієнта на дзвінок і самостійно заповніть пункти брифу, що бракують, під час дзвону. Так ви заощаджуєте і свій час, і час клієнта;
- пояснюйте терміни. Замовник може знати, що таке УТП, оффер, ЦА. Додатково розшифровуйте терміни у дужках. Вам це нічого не варте, а в результаті ви отримуєте вичерпну відповідь на своє запитання.
Бриф на SMM
Цілі складання брифа практично не змінюються в залежності від послуги, а ось наповнення змінюється.Які питання ставити у брифі на SMM?
- Інформація про компанію (ніша, коротка історія компанії, цінності).
- Детальний опис продукту та послуги.
- УТП (переваги товару).
- ЦА (стаття, вік, рід діяльності, хобі, інтереси, доходи, яку проблему ЦА вирішує за допомогою продукту та послуги).
- Конкуренти (посилання на сайти та сторінки в соцмережах, що подобається і що не подобається в них).
- Акції та знижки на продукти та послуги.
- Інформація про минуле співробітництво (що подобалося, чого досягли, через що припинили співпрацю).
- На що хочеться наголосити (якість, ціна, конкретні послуги — дайте вибір замовнику). Найпопулярніша послуга та продукт.
- Цілі та завдання співпраці.
- Контактні дані (номер телефону, Telegram, e-mail та все, що вам потрібно для спілкування).
- Додатковий блок (тут замовник напише те, що в нього не спитали, але що він хоче розповісти).
Бриф на таргетовану рекламу
Тут одразу зазначимо, що ТЗ (технічне завдання) та бриф — це різні речі. У ТЗ ви, як виконавець, розписуєте чіткий план дій, а ось у брифі замовник знайомить вас із продуктом та послугою.Які питання ставити у брифі на таргет у Facebook та Insta?
- Інформація про компанію (ніша, коротка історія компанії).
- Детальний опис продукту та послуги.
- УТП (переваги товару).
- ЦА (стаття, вік, рід діяльності, хобі, інтереси, доходи, яку проблему ЦА вирішує за допомогою вашого продукту та послуги).
- Конкуренти (посилання на сайти та сторінки в соцмережах, що подобається і що не подобається в них).
- Ціль запуску реклами.
- Інформація про минуле співробітництво (що подобалося яких результатів досягли, через що припинили співпрацю).
- База клієнтів (якщо є) та джерела клієнтів.
- Бажані результати (кількість лідів, гранична вартість ліду).
- Аналітика на сайті (Google Analytics, пікселі, Яндекс.Метрика).
- CRM-система (є чи ні).
- Наймаржинальніша послуга чи продукт, найпопулярніша послуга чи продукт.
- Щомісячний бюджет.
Бриф на контекстну рекламу
Тут іноді теж виникає непорозуміння, пов’язане з брифом та ТЗ. Але це ми вже пояснили вище. У відділі контекстної реклами Dash Digital Agency ми робимо 2 види брифів: загальний і для конкретного продукту. Чому? Іноді приходять клієнти, які продають кілька різних продуктів та хочуть просувати лише один. У такому випадку ми надсилаємо бриф для конкретного продукту. Якщо ж вся компанія зайшла на рекламу або має лише один продукт чи послугу — ми відправляємо загальний бриф.Які питання ставити у загальному брифі?
- Інформація про компанію (ніша, коротка історія компанії, сайт).
- Детальний опис продукту чи послуги.
- УТП (переваги товару).
- ЦА (стаття, вік, рід діяльності, хобі, інтереси, доходи, яку проблему ЦА вирішує за допомогою продукту чи послуги).
- Конкуренти (посилання на сайти та сторінки в соцмережах, що подобається і що не подобається в них).
- Акції, знижки та спеціальні пропозиції на продукти чи послуги.
- Цілі запуску контекстної реклами.
- Пріоритети на покази. Список слів, якими вже розміщувалися.
- Ключові показники, за якими оцінюєте ефективність рекламної кампанії (CPC (ціна за клік), CTR (% кліки/покази), CPA (ціна за конверсію), СPO (ціна за продаж), ROI/ROAS, ДРР та інші).
- Бажана вартість залучення замовлення/дзвінка/клієнта.
- Бажана кількість звернень на день/тиждень/місяць.
- Щомісячний бюджет.
- Регіони показів (міста, області).
Які питання ставити у брифі на певний продукт чи послугу?
- Основні теми збору ключових слів, семантичного ядра.
- Мета запуску кампанії.
- Мінус-слова.
- Посадкові сторінки.
- Основні демографічні дані щодо кампанії.
- ГЕО націлення.
- Виключені ГЕО.
- Час запуску кампанії.
- Час припинення кампанії.
- Денний графік роботи.
- Максимальна вартість натискання.
- Бюджет на кампанію на день.
- Бажана та прийнятна вартість конверсії.
